Aktualności

Północna Chorwacja – trochę większe Śniardwy

Rejs „z Ryśkami” 23-30.06.2018 Skorzystałem z zaproszenia Kapitana Ryśka na rejs po Adriatyku, po wodach przybrzeżnych Chorwacji w dniach 23-30.06.2018. Zgłosiłem się chętnie, bo chociaż patent żeglarza mam od 35 lat, po morzu jeszcze nie żeglowałem. Mam, i owszem, spore doświadczenie jako mazurski żeglarz „szuwarowy”, a nawet żeglowałem Wisłą z Torunia na jezioro Jeziorak przez Kanał Elbląski, ale po morzu nie miałem okazji, natomiast miałem ochotę na nowe doświadczenia. Do udziału namówiłem Żonę Zosię, Kapitan Rysiek skompletował załogę, i w sumie były cztery wachty: kpt. Rysiek i Danusia, bosman Czesiek i Gosia, Rysiu i Beata, oraz Marcin i Zosia. Przed rejsem spotkaliśmy się dwukrotnie w komplecie, Kapitan przedstawił członków Załogi i zamiary na trasę rejsu. Omówiliśmy sprawy organizacyjne, a ja nabrałem przekonania, że z Takim Kapitanem, i Taką Załogą – rejs musi być udany, t.zn. bezpieczny i przyjemny. Bo przecież głównie o to chodzi, nieprawdaż? Sporo uwagi […]

Sezon w pełni
Zapraszamy na przystań:
kajaki, rowery, łodzie,
łodzie z silnikiem, żaglówki !!!

Działo się w klubie /

Kurs na stopień żeglarza jachtowego

UWAGA MIŁOŚNICY ŻEGLARSTWA !!!  STOWARZYSZENIE  KLUB  ŻEGLARSKI  HORYZONT w  Jeleniej Górze zawiadamia, że zakończyliśmy: WIOSENNY,   WEEKENDOWY  KURS NA STOPIEŃ ŻEGLARZA JACHTOWEGO. Szkolenie teoretyczne rozpoczęliśmy już w lutym. Na cotygodniowych spotkaniach omawiane były zagadnienia z teorii manewrowania, budowy jachtów, locji, meteorologii, ratownictwa, przepisów, dla relaksu przeplatane wiązaniem wszelakich żeglarskich supełków. Po jako takim obyciu z trudnymi nazwami i terminami Kursanci z werwą i ochotą pod koniec kwietnia przystąpili do nauk praktycznych. Łatwo nie było, na pierwszy rzut taklowanie łódek i pomoc przy uruchamianiu przystani – jednym słowem: solidna dawka prac bosmańskich. Potem, przez szereg kolejnych weekendów, zmagania z wiatrami – często przeciwnymi, nieprzewidywalnymi i zakręconymi – lub ich brakiem, do tego doszły mniejsze lub większe awarie oraz zwykła złośliwość rzeczy martwych. Wytrwali! Mimo wiatru – zawsze w oczy i oddziaływań prawa Murphy’ego! Do historii […]

Rozgrywki na Bobrze

Tradycją już powoli staje się nasz udział w corocznym wleńskim Średniowiecznym Jarmarku Gołębiarki. A zatem 17. czerwca, liczna grupa naszych Klubowiczów stawiła się wraz z niezbędnym sprzętem nad rzeką Bóbr, aby wspierać i zabezpieczać wodne potyczki mieszkańców i miłośników Wlenia. Entuzjaści mokrej rozrywki mogli sprawdzić się w kilku dobrze znanych konkurencjach. Po wielce emocjonującym wyścigu w kajakach, na rzekę zwodowane zostały przepiękne kolorowe pojazdy: był samolot (pełnowymiarowy, spawany tuż przed startem), wóz strażacki (z najprawdziwszą syreną), a nawet smok. I chociaż może się to wydawać niemożliwe, to Bobrem spłynęła również wleńska Starówka, z pomnikiem Gołębiarki na pokładzie. Nasza ekipa i wszyscy zgromadzeni byli pod ogromnym wrażeniem wyobraźni i pracy włożonej w wykonanie konstrukcji. Nie ma wątpliwości, że uczestnicy co roku podnoszą sobie poprzeczkę i fundują wszystkim piękne widowisko. Kto nie widział ich na żywo, nie uwierzy jakim „Byle […]

Dzień Dziecka 2018 na przystani

Dzień Dziecka 2018 na przystani SKŻ „Horyzont”   Jak co roku odbył się na przestani festyn rodzinny „Dzień Dziecka” ,który w tym roku odbył się nieco później, bo dopiero 9 czerwca. Zabawa bardzo się udała, dzieci uczestniczyły w konkursach, pływały na sprzęcie SKŻ „Horyzont”, czyli na żaglówkach, rowerach wodnych, kajakach i łodziach wiosłowych. Wszyscy uczestnicy częstowani byli kiełbaskami z grilla i doskonale bawili się przy muzyce na żywo, którą w doskonały sposób zapewniał zespół Zespołu Szkół Technicznych „Mechanik”  E= mc2 pod dowództwem Pawła Wrocławskiego, a wolne chwile wypełniał nam DJ RYŚ. Dzieci wspaniale bawiły się przy tworzeniu wielkich baniek mydlanych. Po festynie dzieci wracały pełne wrażeń i z prezentami po konkursach. Tak udaną imprezę zawdzięczamy sponsorom : Galeria Sudecka, Sklep Sportowy „Cztery Pory Sportu”, Szkoła Narciarska „Supernarty” jak i wolontariuszom ZST […]

Sezon żeglarski czas zacząć

Baczność! Na banderę! Banderę podnieś! Sezon żeglarski czas zacząć Klubowe otwarcie tym razem połączyliśmy z otwarciem okręgowym. Przebiegło uroczyście, ale bez zbędnej pompy. Byli przedstawiciele Okręgowego Związku (JOZŻ), miłe życzenia od Starosty Lwóweckiego Marcina Fludera, Przewodniczącej Rady Gminy Wleń Katarzyny Kotołowskiej i Burmistrza Wlenia Artura Zycha. Członek Zarządu Polskiego Związku Żeglarskiego Jacek Pietraszkiewicz uroczyście wręczył Stasiowi Przędzielewskiemu Medal „Za Szczególne Zasługi dla Polskiego Żeglarstwa” w podziękowaniu za zasługi właśnie (te dotychczasowe i przyszłe też) tytułując go sympatycznie „Mój Ty Załogancie”. Wśród uczestników byli przedstawiciele ZHP, którzy powoli przestają być gośćmi, ponieważ mamy nadzieję zacieśnić naszą współpracę. Wice-Komandor Sylwek wspomniał o planach na nowy sezon. A jest to już dziesiąty rok działania Klubu, lecz na wspominki przyjdzie czas jesienią. Potem pobiesiadowaliśmy przy piosenkach żeglarskich i nie tylko. Było miło! […]

Odszedł na wieczną wachtę

W dniu 8 stycznia 2018 roku w wieku 79 lat odszedł na wieczną wachtę kapitan Zdzisław Jackowski. Wszyscy, którzy go znali na niwie żeglarskiej i zawodowej na pewno zapamiętają Go jako człowieka o wielkiej łagodności. Kapitan był współzałożycielem, sekretarzem i skarbnikiem Jeleniogórskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego. Był też współtwórcą Spółdzielni Inwalidów SIMET z której wywodzi się nasz klub Żeglarski. Ci z nas którzy Go znali, ci którzy z Nim pływali i pracowali zawodowo pamiętają jego fachowość, dużą wiedzę i przyjazne podejście do ludzi. Będzie nam brakowało kapitana Jackowskiego.  Żegnaj Kapitanie

Osiemdziesiątka Staszka Przędzielewskiego

W wielkiej tajemnicy przed jubilatem i jego żoną Marysią – Piotr, Ela Wawrzyniakowie, Beatka Bielecki wraz z członkami SKŻ – zorganizowali w dniu 11 listopada  2017 r. w świetlicy w Strzyżowcu 80. urodziny naszego kapitana Stanisława Przędzielewskiego. Nasz kapitan jachtowy, instruktor żeglarstwa, prezes JOZŻ, komandor SKŻ– dużą część swojego życia poświęcił żeglarstwu, począwszy od Ligi Morskiej w Pilchowicach w1955 r. Jeszcze niedawno był prezesem JOZŻ, nadal pracuje w Komisjach Egzaminacyjnych i szkoleniach żeglarskich, jest też od wielu lat członkiem honorowym SKŻ. Zdecydowana większość wszystkich żeglarzy z klubów zrzeszonych w JOZŻ z pewnością miała kontakt z jubilatem. Jego osobiste cechy charakteru, ogromna wiedza żeglarska, pracowitość  i sposób bycia z pewnością pozostawiły trwały ślad w naszych umysłach i sercach – za co dziękujemy Ci kapitanie. Dużym zaskoczeniem dla jubilata było 56 uczestników, światła rampy, gromkie sto lat, […]

Integracyjny rejs na Zawiszy Czarnym

PODSTAWOWE INFORMACJE O REJSIE. Organizatorzy: Fundacja CUD ul. Mroczna 1, 58-500 Jelenia Góra, Kapitan jachtowy Sylwester Izydorczyk – inicjator rejsu, Andrzej Marchowski Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych, Zdrowia i Organizacji Pozarządowych Urzędu Miasta Jelenia Góra 2.Czas rejsu. Dojazd do Gdyni -nocny pociąg z Jeleniej Góry 20.21 do stacji Gdynia Główna 6.44. W Gdyni dowóz do portu busem zorganizowanym przez ROTARY GDYNIA przy udziale i dzięki ROTARY KARPACZ. Zamustrowanie w Gdyni 15.10.2017 o godzinie 14.00. Wypłynięcie 15.10.2017 ok. 17.00. Wejście do pierwszego portu Liepaja Łotwa 17.10.2017 po południu. Wyjście z portu Liepaja Łotwa 18.10.2017  po 10.00. Wejście do porty Visby – Gotlandia – Szwecja – 19.10.2017 ok. 16.00. Wyjście z portu Visby – Gotlandia – Szwecja – 20.10.2017 ok. 15.00. Wejście do portu Gdynia 22.10.2017 ok. godz. 04.00. Wymustrowanie w Gdyni 22.10.2017 do godziny 10.00. Powrót – pociąg PKP Gdynia Główna o godzinie […]

KONIEC SEZONU 2017

Dnia 23 września przy niezbyt sprzyjającej pogodzie odbyła się druga część regat o Puchar Starosty Lwóweckiego. Po ciężkich zmaganiach z wiatrem (czasami jego brakiem), prądami znoszącymi w malowniczą zielonożółtą, przybrzeżną breję i wilgotnym zimnem zwycięski laur zdobyła Rodzina Adamczaków wyprzedzając co nieco ekipę Czesia Wiecha i Jurka Myśliwca. Trzecie zaszczytne miejsce zdobyła załoga braci Kamila i Ernesta Ledwoniów z wspomagającym ich w balastowaniu Piotrkiem Wawrzyniakiem. Podczas tradycyjnego już apelu na tarasie widokowym rozdano nagrody, wygłoszono mowy, a po opuszczeniu bandery z ust Komandora padły sakramentalne słowa: „Sezon 2017 uważam za zamknięty!”. Ale to jeszcze nie koniec! Przez kolejne dwa tygodnie przygotowywaliśmy przystań do snu zimowego a 7 października wyciągnęliśmy nasz dobytek z wody. Rysiu wyciągnął się sam po tym jak ofiarnie pomagał rozszczepić przęsła pomostu. Większość z nas wyglądała jak UFO-ludki umazana wciąż uczepionymi naszego brzegu […]