Aktualności

Sezon żeglarski czas zacząć

Baczność! Na banderę! Banderę podnieś! Sezon żeglarski czas zacząć Klubowe otwarcie tym razem połączyliśmy z otwarciem okręgowym. Przebiegło uroczyście, ale bez zbędnej pompy. Byli przedstawiciele Okręgowego Związku (JOZŻ), miłe życzenia od Starosty Lwóweckiego Marcina Fludera, Przewodniczącej Rady Gminy Wleń Katarzyny Kotołowskiej i Burmistrza Wlenia Artura Zycha. Członek Zarządu Polskiego Związku Żeglarskiego Jacek Pietraszkiewicz uroczyście wręczył Stasiowi Przędzielewskiemu Medal „Za Szczególne Zasługi dla Polskiego Żeglarstwa” w podziękowaniu za zasługi właśnie (te dotychczasowe i przyszłe też) tytułując go sympatycznie „Mój Ty Załogancie”. Wśród uczestników byli przedstawiciele ZHP, którzy powoli przestają być gośćmi, ponieważ mamy nadzieję zacieśnić naszą współpracę. Wice-Komandor Sylwek wspomniał o planach na nowy sezon. A jest to już dziesiąty rok działania Klubu, lecz na wspominki przyjdzie czas jesienią. Potem pobiesiadowaliśmy przy piosenkach żeglarskich i nie tylko. Było miło! […]

Przystań   otwarta
Zapraszamy  !!!

Działo się w klubie /

Kurs na stopień żeglarza jachtowego

UWAGA MIŁOŚNICY ŻEGLARSTWA !!!  STOWARZYSZENIE  KLUB  ŻEGLARSKI  HORYZONT w  Jeleniej Górze organizuje:   WIOSENNY,   WEEKENDOWY, ZAKOŃCZONY   EGZAMINEM  KURS NA STOPIEŃ ŻEGLARZA JACHTOWEGO ______________________(minimalny wiek 14 lat)______________________ Szkolenie  teoretyczne –  od 28 LUTEGO do końca KWIETNIA 2018 w Jeleniej Górze,  w każdą środę, GODZ 18.00 – 20.00.  Szkolenie praktyczne –  od 28 KWIETNIA do 17 CZERWCA 2018 na Zalewie Pilchowickim – przystań  SKŻ „HORYZONT”:                                                         w każdy weekend z instruktorem w ramach kursu, w dni robocze – klub udostępni jachty do samodzielnego pływania (na podstawie przepisów ogólnych, bez dodatkowej opłaty,  po uzyskaniu zaliczeń z min. bezpiecznego manewrowania) Egzamin     –    23   CZERWCA 2018r. —————————————————————————————————————— Koszt  kursu   1000,- zł     (cena nie obejmuje dojazdów) I  rata:                200,- zł  płatne na konto Klubu jako warunek rezerwacji miejsca na kursie. II  rata:               300,- zł  płatne do końca marca. III rata:              […]

Odszedł na wieczną wachtę

W dniu 8 stycznia 2018 roku w wieku 79 lat odszedł na wieczną wachtę kapitan Zdzisław Jackowski. Wszyscy, którzy go znali na niwie żeglarskiej i zawodowej na pewno zapamiętają Go jako człowieka o wielkiej łagodności. Kapitan był współzałożycielem, sekretarzem i skarbnikiem Jeleniogórskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego. Był też współtwórcą Spółdzielni Inwalidów SIMET z której wywodzi się nasz klub Żeglarski. Ci z nas którzy Go znali, ci którzy z Nim pływali i pracowali zawodowo pamiętają jego fachowość, dużą wiedzę i przyjazne podejście do ludzi. Będzie nam brakowało kapitana Jackowskiego.  Żegnaj Kapitanie

Osiemdziesiątka Staszka Przędzielewskiego

W wielkiej tajemnicy przed jubilatem i jego żoną Marysią – Piotr, Ela Wawrzyniakowie, Beatka Bielecki wraz z członkami SKŻ – zorganizowali w dniu 11 listopada  2017 r. w świetlicy w Strzyżowcu 80. urodziny naszego kapitana Stanisława Przędzielewskiego. Nasz kapitan jachtowy, instruktor żeglarstwa, prezes JOZŻ, komandor SKŻ– dużą część swojego życia poświęcił żeglarstwu, począwszy od Ligi Morskiej w Pilchowicach w1955 r. Jeszcze niedawno był prezesem JOZŻ, nadal pracuje w Komisjach Egzaminacyjnych i szkoleniach żeglarskich, jest też od wielu lat członkiem honorowym SKŻ. Zdecydowana większość wszystkich żeglarzy z klubów zrzeszonych w JOZŻ z pewnością miała kontakt z jubilatem. Jego osobiste cechy charakteru, ogromna wiedza żeglarska, pracowitość  i sposób bycia z pewnością pozostawiły trwały ślad w naszych umysłach i sercach – za co dziękujemy Ci kapitanie. Dużym zaskoczeniem dla jubilata było 56 uczestników, światła rampy, gromkie sto lat, […]

Integracyjny rejs na Zawiszy Czarnym

PODSTAWOWE INFORMACJE O REJSIE. Organizatorzy: Fundacja CUD ul. Mroczna 1, 58-500 Jelenia Góra, Kapitan jachtowy Sylwester Izydorczyk – inicjator rejsu, Andrzej Marchowski Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych, Zdrowia i Organizacji Pozarządowych Urzędu Miasta Jelenia Góra 2.Czas rejsu. Dojazd do Gdyni -nocny pociąg z Jeleniej Góry 20.21 do stacji Gdynia Główna 6.44. W Gdyni dowóz do portu busem zorganizowanym przez ROTARY GDYNIA przy udziale i dzięki ROTARY KARPACZ. Zamustrowanie w Gdyni 15.10.2017 o godzinie 14.00. Wypłynięcie 15.10.2017 ok. 17.00. Wejście do pierwszego portu Liepaja Łotwa 17.10.2017 po południu. Wyjście z portu Liepaja Łotwa 18.10.2017  po 10.00. Wejście do porty Visby – Gotlandia – Szwecja – 19.10.2017 ok. 16.00. Wyjście z portu Visby – Gotlandia – Szwecja – 20.10.2017 ok. 15.00. Wejście do portu Gdynia 22.10.2017 ok. godz. 04.00. Wymustrowanie w Gdyni 22.10.2017 do godziny 10.00. Powrót – pociąg PKP Gdynia Główna o godzinie […]

KONIEC SEZONU 2017

Dnia 23 września przy niezbyt sprzyjającej pogodzie odbyła się druga część regat o Puchar Starosty Lwóweckiego. Po ciężkich zmaganiach z wiatrem (czasami jego brakiem), prądami znoszącymi w malowniczą zielonożółtą, przybrzeżną breję i wilgotnym zimnem zwycięski laur zdobyła Rodzina Adamczaków wyprzedzając co nieco ekipę Czesia Wiecha i Jurka Myśliwca. Trzecie zaszczytne miejsce zdobyła załoga braci Kamila i Ernesta Ledwoniów z wspomagającym ich w balastowaniu Piotrkiem Wawrzyniakiem. Podczas tradycyjnego już apelu na tarasie widokowym rozdano nagrody, wygłoszono mowy, a po opuszczeniu bandery z ust Komandora padły sakramentalne słowa: „Sezon 2017 uważam za zamknięty!”. Ale to jeszcze nie koniec! Przez kolejne dwa tygodnie przygotowywaliśmy przystań do snu zimowego a 7 października wyciągnęliśmy nasz dobytek z wody. Rysiu wyciągnął się sam po tym jak ofiarnie pomagał rozszczepić przęsła pomostu. Większość z nas wyglądała jak UFO-ludki umazana wciąż uczepionymi naszego brzegu […]

Regaty, regaty …

Regaty, regaty … W dniu 9 września br. zaplanowaliśmy  Dzień Regatowy na przystani SKŻ HORYZONT. Miały odbyć się trzy zawody: regaty szkółki OPTIMIST, regaty OPEN dla dorosłych oraz zabawa – regaty dla dorosłych na OPTIMISTACH. Niestety organizatorzy nie zapewnili dostatecznej  ilości wiatru,  zwłaszcza w godzinach południowych. W związku z powyższym rozegrane zostały tylko zawody dzieci na OPTYMISTACH. Regaty wygrał Kuba Wojciechowski, druga była Hania Wróbel, trzeci Szymon Wojciechowski, a czwarta Magda Adamczak. Pozostałą rywalizację dorosłych postanowiono przenieść na dzień 23 września br., tzn. w dniu Zakończenia Sezonu Żeglarskiego 2017. Podziękowania za przygotowanie i przeprowadzenie zawodów dzieci kierujemy do: Kasi, Piotrka, Darka, Sylwka i Janusza. Dziękujemy ratownikowi Jakubowi Krajniakowi oraz sponsorom: Burmistrzowi Wlenia i firmie MAXHOL. Zapraszamy wszystkich na 23 września br. na Zakończenie Sezonu i dokończenie regat.  Ahoj

Wiosenny kurs

WIOSENNY KURS NA STOPIEŃ ŻEGLARZA JACHTOWEGO ZAKOŃCZONY   Dnia 24 czerwca 2017 roku oficjalnie zakończyliśmy wiosenny kurs na stopień żeglarza jachtowego. A oto jak go opisują nasi byli już kursanci – obecnie żeglarze „patentowi”:   Prawy foka szot luz – czyli moja przygoda z żaglami. O klubie żeglarskim Horyzont usłyszałam dzięki koleżance z pracy, która od dłuższego czasu namawiała mnie na patent żeglarski. Patent? Przecież ja nigdy nie pływałam na żaglach! Nie wiedziałam nawet, że każdy żagiel ma swoją nazwę. To była dla mnie zupełna nowość. Po krótkim zastanowieniu zgodziłam się. Raz się żyje! W marcu zaczęłyśmy chodzić na zajęcia teoretyczne. Po pierwszym spotkaniu nie mogłam doczekać się kolejnych. Cała grupa uczyła się wiązać dwanaście najważniejszych węzłów, komend, budowy jachtu i mnóstwa innych rzeczy niezbędnych do żeglowania. Nauki było coraz więcej a czasu coraz […]

Dzień Dziecka

W dniu 3 czerwca 2017 roku odbył się na przystani klubowej SKŻ „Horyzont” kolejny festyn rodzinny z okazji „DNIA DZIECKA”. W tym roku dopisało wszystko, pogoda była przepiękna, gości przybyło wiele ( tak szacujemy na około 250-300 osób), humory były wspaniałe, aktywność dzieci niesamowita.           Przygotowaliśmy dla naszych małych i dużych gości poczęstunek w postaci kiełbasek z grilla, trochę przekąsek na słodko, napoje i wiele innych atrakcji i konkursów. Każdy z gości mógł skorzystać z przejażdżek po zalewie na rowerze wodnym, kajaku, łodzią motorową różnej wielkości i poczuć wiatr we włosach w krótkich rejsach pod żaglami. Dzieci chętnie startowały w konkursach piosenkarskim, rysunkowym o tematyce żeglarskiej, zawodach strzeleckich z pistoletu pneumatycznego, bawiły się wielkimi bańkami mydlanymi czy bierkami polowymi. Dla dorosłych przygotowana była przygoda z węzłami, czyli próba rozwiązania się z pary. Cały ten czas umilał nam grający […]