PRZYSTAŃ OTWARTA

ZAPRASZAMY
ROWERY WODNE, KAJAKI, ŁÓDKI, SUPY,
ŻAGLÓWKI
ale te tylko w tygodniu, bo w weekendy szkolimy:)

No i jest!

16.05.2023
Po latach opuszczenia, samotnego bytowania, podpierania gałęzi złamanego drzewa wreszcie dostrzeżony, wyciągnięty zza gęstwy jeżyn, odczyszczony stanął na piedestale delikatnie płotkiem osłonięty. Już ku niemu ścieżkę poprowadzono, już dołek wykopany czeka na pięciolistnka by swą zielonością okrył ‘wstydliwy’ acz bardzo oczekiwany przybytek. Chwała mężom, co siłą swą i uporem onego na światło dzienne wystawili, chwała tym co blasku mu dodali, i niewiastom co doły w skałach ryły by przytulny […]

Nadeszła wiosna...

13.05.2023
… a wraz z nią żwawo ruszyły prace przygotowujące przystań do sezonu. Nie obyło się bez niespodzianek. Najpierw Tauron podniósł lustro wody do wysokości betonek podtrzymujących filary nasypu kolejowego. Umożliwiło to bezbolesne zwodowanie pomostów ale zablokowało ściągnięcie łódek bo woda weszła do lasu a między koronami drzew trudno się przyczepą manewruje. Po kilku dniach, jak się już ta sztuka udała to…utopiliśmy miecz:) Kurs ruszył, sprzęt na wodzie, czas sezon […]

Utopiliśmy miecz.

06.05.2023
Teraz możemy się już do tego przyznać. Wpadł jak śliwka w bagno. Nie sam, troszkę mu pomogliśmy niechcący. Bo najpierw był urwany sznurek od niego, przy samym kołowrotku. Potem się sznurek z blachą sklinował w skrzynki szczelinie. I tam był. I powinien być nawet po wyciągnięciu sznurka bo przecież ucho ma do zaczepienia. I zwisać powinien. Ale nie był, podrygnął i spadł. Wybity razem ze sznurkiem ze szczeliny. Ale gdzie on spadł? Bo jakby pionowo to jeszcze pół biedy. […]

Piąta odsłona 'Balu Żeglarza'

18.02.2023
Nasz 'Bal Żeglarza' zyskuje na popularności. Wedle stołu zasiadło kilka znamienitych Rodzin. Z lewej do środka strojem i postawą wyróżniał się Klan W. Prowadzony przez znamienitego Kapitana i jego Asystenta Oficera oraz nadzorowany prze statecznego Opiekuna tłum Majtków karnie wykonywał wszelkie zalecenia wedle rozkazu. Widać było, że szorowanie deku im nie obce. Gdzieś tam przysiadł się Pokład Maszynowy, mniej może rzutki ale jakże dziarski! Z prawa stół […]

A jednak.

08.10.2022
Po długich, deszczowych tygodniach wreszcie nadeszła odpowiednia pora na dokończenie porządków. Stawiła się silna grupa. Roboty za wiele nie było ale dzień wcześniej jeszcze o tym nie wiedzieliśmy. Wszystko poszło sprawnie w miarę, a czas oczekiwania spożytkowaliśmy na miłe pogawędki. Stabilny tego roku poziom wody nie rozmiękczył 'slipu'. Nikt się nie skąpał, jeden miał za krótkie kalosze. Sprzęt leżakuje więc czas zacząć snuć plany:)

I znowu koniec!?!

24.09.2022
Zakończyliśmy sezon! Choć – o dziwo – woda przybrała swój normalny odcień to już czas powoli zacząć jesienne porządki. Tydzień temu z powodu kapryśnej aury zaniechaliśmy regat bo choć Żeglarz twardą sztuką jest niefajnie w mokrych gaciach pętać się po przystani. Zwłaszcza, że gościliśmy kolegów z KŻ Izery, którzy wespół z naszymi Zapiewajłami umilali nam czas w oczekiwaniu na kociołek. Dziś pogoda łaskawszą była - zmietliśmy wszystko […]

Jubileusz

10.09.2022
„Żeglarstwo to wielka sztuka, której sens polega na tym aby posuwać się powoli i donikąd, najczęściej w kierunku niezbyt zgodnym z zamierzonym, chorując przy tym od zimna i wody oraz ponosząc olbrzymie koszty.” 10 września obchodziliśmy podwójny jubileusz: 30-lecia Klubu Żeglarskiego IZERY oraz 35-lecia Jeleniogórskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego. Na uroczysty apel stawili się przedstawiciele wszystkich Klubów. Przypomniano kawał historii, uhonorowano ciężką pracę ludzi, uczczono pamięć tych, którzy odeszli na wieczną wachtę, […]

Spływ Bobrem

19.06.2022
Przyjechaliśmy.... zobaczyliśmy.... zwyciężyliśmy!!!

Hej me Pilchowickie Morze!

18.06.2022
Przyszli. Nie wiadomo skąd. Sami przyszli, pływanie im się marzyło. Trza było kolejny raz rękawy zakasać, sztormiaki z szaf powyciągać, liny naprostować, żagle wyprasować. Po wielu dniach trudu i mozołu wbijania nauk wszelkich wąchania wiatru nauczyliśmy, bryzy rozpoznawania i fal kierunku nachodzenia. Karni i twardzi byli, choć karki uginać musieli nikt się nie poddał. Powoli Szczury Lądowe w Majtki Pokładowe się […]

Wianki zostały rzucone…

11.06.2022
Przy pięknej księżycowej pogodzie, z lekką bryzą dzienno-nocną nasze wianki spłynęły z nurtem Bobru. Ale…. … toż warto wspomnieć co się wcześniej zadziało. Otóż Panowie stanęli na wysokości zadania efektem którego były przytaskane przez Panie naręcza kwiatów i zielska wszelakiego. Gwar radosny zapanował na przystani. Jedni uwijali się przy stołach, inni te stoły zapełniali jadłem i napitkiem uczty królewskiej godnym. Wianków plecionych […]

Inauguracja sezonu 2022

14.05.2022
I stało się! Poczet sztandarowy wystąpił w pełnej gali flagowej, padły sakramentalne słowa. Wiatr wyjątkowo wcześnie się obudził, zdążyliśmy wyciąć parę sztagów z rufami i przed apelem, i przed dzikiem. Bo przybył on – jak zapowiedziano – zgodnie z planem w porze wczesno obiadowej i niewiele z niego zostało. Kurs trwa, nasi Neofici zaczynają twardo stąpać po pokładzie. Przećwiczyliśmy manewr „człowiek za burtą” i „człowiek przy burcie”. Czapkę […]